Jump to content
corvette

Summer Meet vs Power Big Meet

Recommended Posts

Hej,

Någon som var i Lidköping?
Hur var uppslutningen av bilar där?

Vad kostade inträdet där?

600:- för 3 pers känns sedan mat och dryck på de

V-ås var dåligt tycker jag även om vi Mustangägare slöt upp i massor.

Inträdet i Lidköping 200:-/pers
Något fler bilar än förra året efter vad som skrevs i lokaltidningen.
Ca 130 Mustanger, tyvärr regn runt halv ett så jag åkte hem då.

Jag var i Lidköping i lördags. Ca 130 mustanger kom till power big meet. 7400 bilar kom i fredags men ännu fler kom på lördagen. Kostade 200kr/pers i inträde. 

Inga större köer vid in/utfart pga man kör in på ett ställe och ut vid annat ställe. 

Bara rätta sig i ledet å åka till Lidköping nästa år då mao

• Like 1
  • Thanks 1

1 timme sedan, corvette said:

Bara rätta sig i ledet å åka till Lidköping nästa år då mao

På vilket sätt var Västerås dåligt?

1 timme sedan, Robban1 said:

På vilket sätt var Västerås dåligt?

Det var otroligt få bilar där, bortsett från Mustanger 😎

20 timmar sedan, corvette said:

Det var otroligt få bilar där, bortsett från Mustanger 😎

Jag är överraskad. Det borde varit fullt med bilar där men kanske folk föredrar Lidköping. En mustangägare från Stockholm tillbringade två dagar i Lidköping med sin 60-tals mustang trots det är närmare till Västerås att köra med veteranbil. 

Nu har jag ingen statistik eller fakta att gå på men nog var det fullt på stora fältet, lite tunnare på sidan med märkesfållorna bortsett från Mustanger då. Fullt vid Autotech och på Hälla likaså. Kom vid halv elva ca och då var plåtskyltarna slut. Vädret var dessutom kanoon på Lördagen.

Cruisingen var dock en stor besvikelse, gjorde två försök att köra runt på Lördagen men gav upp knappt halvvägs efter två timmar. Det där får dom göra om och göra bättre. Hörde att värdarna ställde till det och stoppade istället för att få flyt på sjöhagsvägen men bara uppsnappat från kommentarer på andra ställen för jag kom aldrig så långt.

10 timmar sedan, Mustangmike said:

Nu har jag ingen statistik eller fakta att gå på men nog var det fullt på stora fältet, lite tunnare på sidan med märkesfållorna bortsett från Mustanger då. Fullt vid Autotech och på Hälla likaså. Kom vid halv elva ca och då var plåtskyltarna slut. Vädret var dessutom kanoon på Lördagen.

Cruisingen var dock en stor besvikelse, gjorde två försök att köra runt på Lördagen men gav upp knappt halvvägs efter två timmar. Det där får dom göra om och göra bättre. Hörde att värdarna ställde till det och stoppade istället för att få flyt på sjöhagsvägen men bara uppsnappat från kommentarer på andra ställen för jag kom aldrig så långt.

Har inte varit med om att man fått parkera på Sjöhagsvägen som det var detta år

Men uppslutningen måste vara vikande totalt trots att vi Musseägare slöt upp i massor 😎

Återkommer med rapport från Lidköping nästa år 2020  

35 minuter sedan, corvette said:

Har inte varit med om att man fått parkera på Sjöhagsvägen som det var detta år

Men uppslutningen måste vara vikande totalt trots att vi Musseägare slöt upp i massor 😎

Återkommer med rapport från Lidköping nästa år 2020  

Jo absolut, i.o.m att det är två träffar som konkurrerar blir det såklart viss erosion. Kan tänka mig det kan och kommer variera år från år också beroende på hur respektive lyckas och vad folk upplever. Strömmarna kan vandra fram å tillbaka mellan träffarna. Sen har du Streetweek som konkurrerar och säker annat. SW drar rätt mycket folk som kanske åkt på VSM/PM  tidigare och alla har inte tid och pengar att lägga på bägge så en hel del väljer säker bort både Västerås och Power till förmån för SW, inte minst alla tävlande med team och familjer och tillsammans med publiken blir det rätt många. Skulle jag behöva välja mellan VSM/PM  och  SW blir det SW alla gånger.

Var i Måndags på första tävlingsdagen,  Laxå i år , tredje året nu som jag besöker SW och måste verkligen berömma dom för ett fantastiskt bra arrangemang. Vilket ös, dom klämmer iväg två bilar i minuten, korta eller inga strulstopp och om någon fick problem var dom blixtsnabba att städa och köra igen. Och vilka roliga bilar sen, hela spannet från nästan std. jänkare  till rena röramsbyggen med BIGBIG block och diverse överladdningar med Kompressorer, turbo, och lustgas,  Snabba Import wars, 4wd m.m. I.o.m närheten till banan och man går fritt i depån är det ett Petrolheadheaven, sången och atmosfären är fantastisk. 

När racen slutar åker man iväg en bit och sätter sig att titta på när ekipagen rullar iväg till nästa checkpoint och bana.  Bara det är ett nöje i sig att se dom komma med diverse kreativa transportlösningar , släpvagnar, takräcken, ställningar och husvagnar efter ProModbilar m.m. För lite Mustanger bara. Stefan och Natanael håller flaggan högt, och en  å annan äldre fastback. 

Var i Västerås och det var rekord på Lördagen i vår Mustang hage. Var mycket folk och bilar på fältet under Lördagen.

Har varit i Västerås för tredje gången under Brinkens ledning och det blir bara bättre och bättre på fältet med många nya och trevliga nyheter. Bilbedömningen är riktigt bra med riktigt fina bilar. Det jag kan tycka är sämre är att finbilscrusningen inte håller ihop som på Kjelles tid. När det gäller uttagningen så är det bättre spridning bland finbilarna mot tidigare.

I övrigt är det helt fullt på Hälla och hos autotec. Sedan har tyvärr crusingen i stan blivit sämre mot tidigare och ända dagen som man kan köra som folk är nu torsdagen.

Tycker i stort att Brinken har lyckas riktigt bra med Summer Meet och att våra egna arrangörer i Mustangklubben  skall ha en eloge för ett bra genomförd Lördag med rekordmånga mustanger i hagen. Jag kommer att återkomma till Västerås 2020.

Hej,

Kul att höra/se att Musse-hagen i Västerås nu verkar ha kommit igång. Bad sekreterare Leo (cmc3573) plåta och skriva årets referat då han skulle deltaga. Ser fram emot det. Det har tidigare saknats referat och bilder till klubbtidningen. Finns det fler som har bilder kan ni sända det med lite text till redaktionen på inbox.mustangforum@gmail.com.

Att det finns konkurrens mellan dessa båda träffar är helt naturligt då de är samma helg.  För många medlemmar blir det 40 extra mil för en runda till Lidköping. Då är det enklare att stanna kvar och försvara Mustang-fållan vilket ser ut att ha gjorts i år. Det finns alltså plats för två träffar samma helg. Västerås har problemet med att fältet ligger nästan mitt i staden och svårigheter att ordna in- och utfart. Lidköpingsfältet har större ytor och en infart och en utfart på motsatta sidor fältet.

För vår del blev det ca 40 mil kortare resa och så vill jag inte bryta raden av närvaro på PBM sedan 1978. Ett plus är också att få köra Fastback 66. Det blev en totalrunda på ca 80 mil och det är vad ryggen tål med extra ryggkudde i originalsätet. Förr om åren har turen till Västerås slutat på ca 150 mil totalt då inkluderat lite rundor i mellansverige. Då har vi kört 01 Mustang Bullitt som är betydligt bekvämare. ))

Kul att vi kan vara på två platser och representera CMC!!

Mvh Tord cmc1 / red

• Like 1