Jump to content
Jippe

Hur redigerar jag inlägg

Recommended Posts

Hej, nu har jag letat en längre stund.

Lite pinsamt men jag hittar verkligen inte hur jag redigerar ett inlägg. Skulle behöva uppdatera lite information, hur gör jag. Vart är länken eller knappen jag missar?

På det här inlägget kommer ju en redigera knapp upp. Men på ett inlägg jag har i köp & sälj kommer det inte upp?

Hej, jag höll på och letade samma sak då jag tänkt ta bort an annons från köp&sälj då jag sålt varan. Men jag kom fram till att det helt enkelt inte verkar gå att ändra eller ta bort  köp&sälj annonser av någon anledning. Känns lite knepigt men så verkar det vara.

On 2019-05-31 at 21:29, Lars Alfredsson said:

För att redigera klicka på blå länk, se bild.

Ta bort finns tyvärr ingen funktion.

image.png

Den valmöjligheten får inte jag där men på andra inlägg. Så jag skapar ett nytt och så hoppas jag någon kan ta bort mitt gamla istället.

Hej!

Skicka meddelande till mig om du inte lyckas ta bort så fixar jag det.
Det är märkligt att det inte fungerade, inlägget som visas har jag gjort med min testanvändare som inte har några speciella rättigheter.
Hälsn.
Lars

Det här har diskuterats många gånger tidigare.Lär nu bara gå att redigera några minuter efter inlägget postats !

Har fungerat att radera / redigera tidigare ! Men tydligen har den funktionen uteblivit på senare tid av någon anledning.

// Thomas

On 2019-06-05 at 20:43, Lars Alfredsson said:

Hej!

Skicka meddelande till mig om du inte lyckas ta bort så fixar jag det.
Det är märkligt att det inte fungerade, inlägget som visas har jag gjort med min testanvändare som inte har några speciella rättigheter.
Hälsn.
Lars

Tjena vill ta bort min annons för göra en ny av samma men med bilder var snäll o ta bort den annons om "Spacers 25mm" 

PS ni borde lägga in såna banala funktioner som att radera ändra i köp o sälj delen.. blir lite tattigt det hela ..

8 timmar sedan, Darkis said:

Tjena vill ta bort min annons för göra en ny av samma men med bilder var snäll o ta bort den annons om "Spacers 25mm" 

PS ni borde lägga in såna banala funktioner som att radera ändra i köp o sälj delen.. blir lite tattigt det hela ..

Jag håller helt och hållet med dig!

Både köp/sälj och även vanliga inlägg borde man både editera och ha möjlighet att radera

Det var så inställt tidigare när jag var med och jobbade med forumet men sedan har detta ändrats

Mer flexibilitet tack!!!

Tyvärr är det mer begränsat i den nuvarande programvaran. Men vi tar naturligtvis till oss detta. Håller på att jobba fram en ny plattform som förhoppningsvis blir bättre.

• Like 1

Hej

Att kunna ta bort sina annonser håller jag helt med om att man borde kunna göra.

Att redigera sina inlägg för all evighet är dock inget jag tycker man skall kunna göra. Så kan man inte göra på de olika forum  jag är med på. Utan man brukar ha en viss tid på sig för att redigera/radera. Sen låser sig inlägget för att alla skall kunna se samma sak även framöver och därmed behålla historiken i tråden.

Vi har tidigare använt andra mjukvaror ex på Pers tid phpBB, därefter vBulletin och nu Invision Power Board.
Alla med olika fördelar och nackdelar givetvis.

Ingen vore lyckligare än de admins/moderatorer som manuellt behöver radera annonserna om ni kunde göra detta själva.

Jag har än en gång ställt frågan till tillverkaren om det är möjligt att ställa in så det går att radera i köp & sälj delen.

Väldigt få sociala medier hindrar att man varken kan radera eller redigera.
Det är nog bara oseriösa forum där folk ändå gömmer sig bakom ett alias man gör så....Finns då ingen personlig koppling

Alla som gör inlägg tycker jag personligen har rätten äga sina inlägg, åsikter och själva bestämma över dom både nu och i framtiden

Med tanke på GDPR så känns det fel att klubben sitter på uppgifter mot en användares vilja även om man inte lagt upp personuppgifter i sin profil.

Jag tycker mig se många omständigheter kring att man vill ta bort/redigera sina egna inägg.
Exempelvis......
- Man har av misstag lagt in uppgifter man inte vill ska komma ut.
- Har man sålt sin bil vill man kanske ta bort alla sina inlägg efter en tid.
- Man ångrar illa valda ord mot annan person eller helt enkelt felaktigheter man vill ändra
- Man vill radera sig helt från forumet och alla sina inlägg.

Finns det en bra förklaring till att klubben tycker sig ha rätten att "äga" allt som skrivs vill jag gärna höra den.
Att spara historiken förstår jag självklart man vill, men det är fortfarande individens rätt att bestämma över den....Enligt min egen åsikt.

Edited by Per Berglund
  • Like 1

Hej!
Bra synpunkter, tar med det i tänket när vi jobbar vidare.
När det gäller "skumma" inlägg så är det naturligtvis klubbens ansvar.
När det gäller t.ex. tekniska trådar så kan de ju halta betänkligt om det tas bort.
Det viktiga är att vara tydlig med vad som gäller och att det följer gällande lagstiftning.

• Like 1