Jump to content

Recommended Posts

Hej,ny på forumet,äger en 88a GT 5.0,har  problem med tomgången som varvar upp och ner,har bytt till en ny tomgångsmotor,men problemet kvarstår.

Och ännu knepigare är att på flertalet 5.0 motorer så sitter en luftmassemätare på insugnings röret,men inte på min,inga lösa kontaktstycken finns som kan

kopplas till någon heller, På spjällhuset sitter ett plastlock med kontaktstycke och kontakt ansluten,kan det vara l-massemätaren???, bilen är flyttgodsare från USA.

Vore stjärnaglad om någon kunde komma med tips,,,,,

Hälsningar B-G Svensson

Dela inlägget


Link to post
Share on other sites

Mustang 1988 levererades endast i California med MAF.

Resterande  hade det inte.

Byta IAC (tomgångs ventil) har nog aldrig hjälpt någon pga de brukar aldrig vara felaktiga.

Första att göra.

Plocka isär luftspjäll och rengör, du kommer att att det finns ett hål i spjället som mest troligt är igensatt.

Dela inlägget


Link to post
Share on other sites

Hej, du kan kanske leta vakumläcka eller nått sånt, dålig (läckande) egr ventil kanske? hade själv liknande problem, men inte så allvarligt..lite orolig ibland, men stannade aldrig..

Har en 88 gt som hade Speed Density systemet original, är allmänt känslig med tomgången.

Är det något trim på din bil ?(kam axel el likn) så ger det dålig tomgång, bara en sak att göra då, konvertera till Mass Air..blir bättre med tomgången.

/Olle

 

Dela inlägget


Link to post
Share on other sites

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Registrera dig för ett nytt konto på vårt forum! Gratis!

Register a new account

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga In Nu

×