Jump to content
Evald

Mustang gt 2018

Recommended Posts

21 timmar sedan, Junkers said:

Jag tycker det ser tomt ut, såg en svart idag med enbart hästen i mitten, det var riktigt snyggt.

Typ så här

1B849F27-B874-4B8C-857C-CE524E4F8F10.jpeg

D161D6D7-4991-4D3C-A61B-214514A10291.jpeg

Jag håller med om att det är snyggare med hästen på bakluckan vilket min bil har. Spelar ingen roll vilken modell den indikerar.

Dela inlägget

27 minutes ago, kanske mustang said:

apropa emblem som te x GT där bak kan man få sådana  fast mer personliga  tillverkade till sig till en vettig peng ?

Känner man någon med en 3D-printer borde det gå att lösa.

Dela inlägget

On 2018-04-30 at 17:06, kroegarn said:

Nu är spacerplattorna monterade. Fick riva fram vinkelslipen 😨!!! Frambultarna var 5mm för långa så de fick vackert kapas av med 6-7 mm för att inte ta i fälgens insida. Men sedan var det bara att montera. 😁

Kapa fram alltså...

newbi-frågor här nu men....

Är det ”pinnbult” och mutter på mustangen eller hjulbultar?

Å ”vilka” är det som skall kapas?

om det är pinnbult å den man kapar, är det då forfarande gängor kvar att gå tillbaka å köra bara fälg utan spacers igen?

Dela inlägget

38 minutes ago, Julle said:

Kapa fram alltså...

newbi-frågor här nu men....

Är det ”pinnbult” och mutter på mustangen eller hjulbultar?

Å ”vilka” är det som skall kapas?

om det är pinnbult å den man kapar, är det då forfarande gängor kvar att gå tillbaka å köra bara fälg utan spacers igen?

Det är pinnbult på mustangen och även med 25 mm spacerplatta fram så blev pinbultarna för långa och stack ut för mkt "förbi" spacerplattan. Vissa fälgar har urgröpningar/håligheter mellan bulthålen, men de var inte tillräckligt djupa på originalfälgarna. Så det är pinnbultarna på framnaven som du behöver kapa. Satsar du på 30 mm spacerplatta fram funkar det nog bra, MEN då tror jag det blir problem med att få plats med däcken innanför skärmkanten 😄

Joo det gick alldeles utmärkt att montera hjulen utan spacerplatta + få mer än tillräcklig gänga. 

• Like 1

Dela inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Registrera dig för ett nytt konto på vårt forum! Gratis!

Register a new account

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga In Nu