Jump to content
  1. Mustang Forums

    1. Mustang News

      Senaste nyheterna på vår förstasida.

      638
      posts
    2. Ny Medlem? Presentera dig här

      Ny i klubben eller på forumet? Presentera dig här så vi vet vem du är.

      3,825
      posts
    3. Roush

      Här kan du diskutera om modellerna från Roush (Roush Performance).

      33
      posts
    4. Saleen

      Här kan du diskutera om modellerna från Saleen (Saleen Automotive).

      20
      posts
    5. Shelby

      Shelby GT-350, GT500,Shelby GT-H/ Shelby GT, alla specifika Shelbyfrågor kan du ställa här.

      306
      posts
    6. Mustang 1964½-1973

      Ämnen som berör Mustanger årsmodell 1964½-73.

      35,045
      posts
    7. Mustang 1974-1993

      Ämnen som berör Mustanger årsmodell 1974-1993

      2,004
      posts
    8. Mustang 1994-2004

      Ämnen som berör Mustanger årsmodell 1994-2004

      10,529
      posts
    9. Mustang 2005-2014

      Ämnen som berör Mustanger årsmodell 2005-2014

      26,780
      posts
    10. Mustang 2015+

      Ämnen som berör Mustanger årsmodell 2015+

      5,844
      posts
    11. Teknik Motorer

      Ämnen om alla motorer för Mustang

      16,485
      posts
    12. Teknik Växellådor, Däck, Fälgar, Bakaxlar, Bromsar

      Här tar vi upp alla typer av frågor som kretsar runt växellådor och bakaxlar.
      I huvudsak för de äldre modellerna 1964½-1993.

      9,757
      posts
    13. Teknik EL, Tändning, Data

      Elfrågor på årsmodell 1964½-1993

      5,566
      posts
    14. Generella Mustangfrågor

      Allmänna råd tips och saker som inte rör en särskilld årsmodell eller som du inte hittar någon passande rubrik för.

      10,442
      posts
    15. Racing, dragrace och annat bus

      Allt roligt bus kör vi här

      2,319
      posts
    16. Länkar

      Länkar till roliga filmklipp eller andra tokigheter kan du dela med dig utav här.
      Behöver inte vara mustangrelaterat!

      2,512
      posts
    17. Träffar

      Trådar om bilträffar, ligger kvar i 90 dagar efter senaste inlägg i tråden

      7
      posts
    18. Egna Bilder & Filmer

      Varit på en träff, haft en fotosession eller bara råkat ta några tuffa bilder eller spelat in en fräck film! Dela med dig utav dessa här.

      1,061
      posts
    19. Projekttrådar

      Här lägger vi upp projekttrådar för våra bilar.

      10,840
      posts
    20. Övrigt

      Prata här om allt och inget.Behöver inte vara om bilar eller om Mustang.Kanske ett nytt kakrecept!

      21,237
      posts
    21. Regioner

      Här kan du ställa en fråga eller informera om något som är specifikt för just en speciell region.

      990
      posts
    22. Homepage support

      Vanliga frågor tillsammans med svar på ämnen som rör användandet av vår hemsida och forum.
      Möjlighet att ställa frågor.

      Ej frågor gällande Mustanger

      18
      posts
  2. Köp & Sälj

    1. Säljes - Bil

      Mustanger som ska säljas sätter du in här.60 dagars visning

      4
      posts
    2. Säljes - Övrigt

      Diverse delar Säljes placeras här.60 dagars visning

      14
      posts
    3. Köpes - Bil

      Vill du köpa en Mustang så skriv in din längtan här.60 dagars visning

      3
      posts
    4. Köpes - Övrigt

      60 dagars visning

      4
      posts
    5. Hyres / Uthyres

      Här kan du placera en annons om du tex vill hyra något eller hyr ut nått.

      • No posts here yet
    6. Kommersiell annonsering

      Ni som säljer/köper era delar och bilar kommeriellt skall placera annonser här.60 dagars visning

      1
      post


  • Senaste Inlägg

    • någon som är intresserad av att skruva med en spelare shaker500 radion ok växlaren "error"
    • Verka stämma så det får bli nytt drev och byte. Tack för dina inlägg Per, bra att kunna bolla frågeställningar med fler i forumet.🙂
    • Okej på nått sätt suger den i sig olja då kanske!?! Lyft bara på förgasaren och inspektera hur insuget ser ut på insidan om du kan se spår från olja i kanalerna. Är PCV ventilen kopplad till förgasarfoten så borde du lätt kunna spåra från den också Ventiltätningarna är svårare men lyft på ventilkåpan och syna om tätningarna sitter som de ska. De kan lätt spruckit eller hoppat av från sitt säta PF4 är guds gåva till EFI konvertering!! 😇....Eller MSD Atomic!  
    • Ja bara byta då! 🙂 Var tvungen kolla på MSD och de verkar vara inkonsekventa på detta!! En del är stål och en del järn Just till FE är det bara gjutjärn.  
    • Den här lappen låg med i fördelarkartongen.
    • Tackar för tipsen 🙂, 5'ans va definitivt oljig, de andra ganska torra.  Jag bytte stift i den här vevan och de nya fick 1mm som gap.  Den "ska" vara borrad till 306, så det borde vara renoverat. Har bara haft den några månader så jag är inte helt säker. hmm, och jag som redan surfar runt alldeles för mycket på info om Pro-Flo 4 😉    
    • Ford Racing 9mm tändkablar Körda 1månad Passar alla smallblock med HEI anslutning på fördelaren 400kr
    • Sotet ser "torrt" ut? Olja brukar bygga mer beläggning..... Men ventiltätningar till ventylstyrningarna rätt vanligt de går slut!   särskilt de på Edelbrock Testa först mot läckage insug/topp/förgasare....Startgas kanske du kan spåra men det funkar ju bara på utsidan.....Egentligen behövs en rökmaskin Sen skulle jag nog kolla PCV ventilen....Om den är sliten/kladdig sig kan motorn mycket väl få i sig olja även den vägen. PCV ventilen bör man byta med service särskilt på slitna motorer.......Du kan ju testa köra utan en stund men motorn måste ha det i förlängningen Det verkar väldigt stort "gapp" på stiften dessutom? Frestar på systemet så ta ner det till ca 1mm så blir det jämnare Kolla locket invändigt...Stora gap på stift brukar bygga avlagringar i locket Tändningen är det första du ska kolla över och Ohm mät alla tändkablar så ingen är helt fel.....Tumregel 300ohm/dm är jättebra Se till motorn har rätt tändning! Betänk att det nästan är omöjligt få jämnt brända stift på förgasarmotor och trimmade motorer.......Kanalerna i insugen är ju olika så bensinen tar ju godtycklig väg Skillnad på direktinsprutat där allt blir perfekt  
    • Har motorn fått ngn renovering på cylindrar / kolvar / kolvringar . Oljiga stift tyder på att det läcker in för mycket olja från antingen ventilstyrningar eller kolvar . Sotiga stift = för fet bränsle blandning , har du läckage vid förgasare / insug / topplock
    • Fråga tillverkaren Crane Kört själv flera olika rullkammar från COMP, Howards och enbart använd MSD standard drev och inga problem alls. Som sagt bäst du frågar Crane Uppgiften dom har att det ska vara ståldrev kan ju vara en gammal uppgift när merparten av fördelartillverkare bara hade rent gjutgods i drevet Melonized drev ska gå på alla typer av kamaxlar Dessutom använd inte tjock 20-50 olja för det skyndar på slitaget...Använd rätt olja Ford specar typ 10-40. Jag kör 10-30 https://www.onedirt.com/tech/engine/its-all-in-the-twist-taking-the-confusion-out-of-distributor-gear-compatibility/  
    • Jag blir osäker på drevet, för precis som du säger Per, sa de även hos försäljningsstället "Persåkers Speedshop" där jag handlade.  Att det är lämpligt drev för rullkammen. Hos Crane anger man att ståldrev krävs, och hos MSD står det att drevet är av gjutet stål.  Finns det någon som vet vad som gäller?😮
    • Tog ur alla stift för att kontrollera och jag blir inte riktigt klok på dom.  Ta tex 1'ans och 5'an 1 = ljusgrå,  5 = oljig och stora sotpartiklar på  passagerar sidan 1 & 4 ok, 2 & 3 svarta  förar sidan 5 & 8 oljiga svarta, 6 & 7 ok  Vad kan det bero på?  Bilen går bra, lite gnällig när den är kall, men det är jag också.  Sitter Edelbrock performer topp och förgasare, MSD  6AL tändsystem  Har inte kontrollerat tändning men om det är fel ska väl det slå på alla cyl, samma med förgasaren? 
    • Original bakruta (carlite) till mustang fastback i bra skick 2400 :- Har även andra delar till mustang 65-68. Motor, kaross, inredning m.m. maila gärna vad du söker så svarar jag om det är något jag har, ulf.ranne@gmail.com Uffe.R
×
×
  • Create New...